>>


Veelgestelde vragen

Website

Hoe kan ik inloggen op het afgeschermde deel van de website?

Als ouder van een leerling op onze school kunt u via het slotje boven aan de pagina inloggen op deze site. Inloggen kan met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord dat u gebruikt voor Magister. Heeft u een kind op school, maar geen Magister account, dan kunt u deze aanvragen door een e-mail te sturen naar applicatiebeheer@rythovius.nl

Magister

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

Ouders kunnen bij applicatiebeheer de gebruikersnaam opvragen. Het wachtwoord kan worden opgevraagd via de link ‘wachtwoord vergeten?’ in het aanmeldscherm van Magister. U ontvangt een mailtje op het bij ons geregistreerde-mail-adres, met daarin een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.

PAS OP: Na 5x een verkeerd wachtwoord en/of gebruikersnaam te hebben ingevoerd wordt het account geblokkeerd. Daarom raden we u aan, mocht het inloggen na een paar keer niet lukken, om direct een nieuw wachtwoord aan te vragen via de link ‘wachtwoord vergeten’.

Mijn account is toch geblokkeerd, wat nu?

Ouders kunnen een mail sturen naar applicatiebeheer@rythovius.nl met het verzoek de blokkering op te heffen. Vermeld in de mail uw gebruikersnaam.

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Het wachtwoord kan gewijzigd worden onder ‘Mijn instellingen’ (tandwieltje).

Ik heb meerdere kinderen op school, krijg ik dan ook meerdere gebruikersnamen?

Nee, dat is niet nodig. Na het aanmelden kunt u linksboven in Magister kiezen van welk kind u de gegevens wilt bekijken.

Ouderspreekuur

Waar vind ik meer informatie over ouderspreekuren?

In het inloggedeelte van de website vindt u meer informatie over de ouderspreekuren. U logt in (instructie zie eerste veelgestelde vraag), klikt daarna in de horizontale balk op ouders en dan verschijnt het kopje ouderspreekuur in het submenu links (geel). U heeft daar ook toegang tot de handleiding voor inschrijven. Hieronder alvast de antwoorden op de meest gestelde vragen over de ouderspreekuren.  Heeft u toch nog andere vragen over het inschrijven voor ouderspreekuren, dan kunt u contact opnemen met:: roosterkamer@rythovius.nl 

Ik log in, maar kan de inschrijfmogelijkheid niet vinden op het beginscherm. Wat doe ik niet goed? Wanneer u inlogt met de code van uw zoon/dochter verschijnt de inschrijfmogelijkheid voor de ouderavond niet op het scherm. U moet dus inloggen als ouder. Bovendien verschijnt de ouderavond alleen in de PC-/laptop- en tabletversie van Magister, niet op een smartphone. Ziet u in de PC-/laptop-/tabletversie toch geen Ouderavond in het menu staan, dan kan het zijn dat beide ouders beschikken over een ouderaccount. De ouderavond is alleen zichtbaar bij één van de ouders. Mocht u deze optie niet zien, schrijft u zich dan in via het account van uw (ex-)partner.

Ik kan maar één van beide avonden, kan daar rekening mee gehouden worden?

We bieden een voorkeursmogelijkheid voor een avond aan. Magister koppelt hieraan automatisch de mogelijkheid om uw beschikbaarheid voor beide dagen aan te geven, echter in het roosterproces wordt deze optie niet anders meegenomen dan een voorkeur. We zullen ons best doen rekening te houden met uw voorkeur. Dit kunnen we echter niet garanderen. Het kan dus voorkomen dat u toch op het andere dagdeel wordt uitgenodigd.

Dat heeft te maken met het feit dat de planning van de ouderavonden een complex proces is, waarin we strakke afspraken moeten hanteren. We willen voor iedereen een zo goed mogelijk rooster maken voor het ouderspreekuur. Dat wil zeggen dat bij meerdere afspraken deze zo dicht mogelijk achter elkaar gepland zijn en er geen ouders zijn (bijvoorbeeld met meerdere kinderen op school) die beide avonden hoeven te komen. Bovendien is in het verleden gebleken dat het roostertechnisch (het betreft ruim 1000 ouders die in kunnen schrijven) niet mogelijk is om aan alle voorkeuren tegemoet te komen. Voor de school is het dan erg lastig om te beslissen wie dan wel een voorkeursbehandeling zou krijgen en wie niet. Wij hopen dat u hier begrip voor heeft.

De data van de ouderavonden worden reeds aan het begin van het schooljaar bekend gemaakt in de jaarplanning. Het advies is deze tijdig te noteren. De gesprekken kunnen gepland worden tussen 17.30 en 21.30 uur.

Mijn ex-partner heeft een uitnodiging ontvangen, maar ik niet. Kan ik me toch inschrijven?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij kunnen u op de ouderavonden geen twee aparte gesprekken aanbieden, gezien de totale hoeveelheid gesprekken die ingepland moeten worden. U heeft dus als optie om samen naar het gesprek te gaan; als dat in uw situatie geen optie is, dan kan één van u buiten de ouderavonden om een aparte afspraak met de mentor maken voor een tweede gesprek.

Mijn kind is 18 en ik heb geen uitnodiging ontvangen. Hoe kan ik me toch inschrijven?

Uw kind kan toestemming verlenen dat u de gegevens kunt inzien via uw ouderaccount. Dit kan hij/zij zelf aangeven in de instellingen (het kleine tandwieltje) van zijn/haar eigen Magister leerling-account. Vervolgens kunt u een verzoek mailen naar roosterkamer@rythovius.nl om de uitnodiging alsnog te verzenden.




Schoolgids

 download pdf

Contact

Bezoekadres:
Bospoort 1 , 5521 CK Eersel

Postadres:
Postbus 215, 5520 AE Eersel

Telefoon:
(0497) 51 30 43

E-mail:
info@rythovius.nl
Het Rythovius College ressorteert onder het bevoegd gezag van de raad van bestuur van de vereniging Ons Middelbaar Onderwijs.